Onderzoek


Grafimedia in cijfers 2006

Grafimedia in cijfers 2006

Voor u ligt alweer de derde editie van 'Grafimedia in cijfers''. Dit 'brancheboekje', gemaakt door Koninklijke KVGO en Kenniscentrum GOC is er voor een ieder die geïnteresseerd is in de grafimediabranche. Gezien de vele aanvragen en downloads maakt u daar veel en...

Lees meer
Grafimedia in cijfers 2005

Grafimedia in cijfers 2005

Vorig jaar hebben Koninklijke KVGO en Kenniscentrum GOC gezamenlijk de eerste 'Grafimedia in cijfers' uitgegeven. Iedereen met belangstelling voor de grafimediabranche heeft daar veel en dankbaar gebruik van gemaakt. Voldoende reden om u een nieuwe editie met actuele...

Lees meer
Trends 2017: volg mij maar

Trends 2017: volg mij maar

Automatisering en robotisering raken ons allemaal. Saai en gevaarlijk werk laat je liever aan een robot over, maar dan moet er wel zinvol en aantrekkelijk werk voor in de plaats komen. Niemand wil in zijn beroep overbodig gemaakt worden tenslotte. Daar gaat het thema...

Lees meer
Trends 2015-2016: de mens, een merkwaardige trend

Trends 2015-2016: de mens, een merkwaardige trend

Succesvol innoveren doe je door in mensen te investeren. Investeren in gezondheid, scholing, betrokkenheid, bevlogenheid. Het is cruciaal voor de continuïteit en de groei van een bedrijf. Daarom staat deze uitgave in het teken van duurzame inzetbaarheid en sociale...

Lees meer
Trends 2014: vind je draai

Trends 2014: vind je draai

Soms lijkt alles met de dag sneller te gaan. Reden genoeg om goed om ons heen te blijven kijken. Daarom staat deze uitgave in het teken van een 360 graden perspectief op ontwikkelingen in de branche, de economie, de arbeidsmarkt en de trends die we daarin signaleren....

Lees meer
Trends 2013: zoek de cashcow

Trends 2013: zoek de cashcow

'Zoek de cashcow', dat is de titel van Trends in de creatieve industrie 2013. Naast de laatste trends en ontwikkelingen in de creatieve industrie, ligt de focus op de toepassing van Design Thinking binnen organisaties. Download Trends 2013: zoek de cashcow

Lees meer
Trends 2012: grensverleggende avonturen

Trends 2012: grensverleggende avonturen

‘Samenwerken over de grenzen heen’, daar gaat het over in deze editie van Trends in de creatieve industrie. Samenwerken gaat verder dan bij elkaar op bezoek gaan, het is geven en nemen, elkaar begrijpen en goed communiceren. De trend is dat er steeds meer en...

Lees meer
Trends 2011: Welcome to a whole new world

Trends 2011: Welcome to a whole new world

Het oerhollands landschap verandert en biedt nieuwe vergezichten. In deze editie van ‘Trends in de creatieve industrie’ nemen we u mee, geïnspireerd door de nog jonge gamebranche, naar een transmediale toekomst. Een toekomst waarin Nederland uitblinkt in verrassende...

Lees meer
Trends 2010: voel de verandering

Trends 2010: voel de verandering

Dit is een bijzondere editie van Trends in de creatieve industrie. Een tastbaar bewijs van verandering en innovatie in creatieve bedrijven. Gevoed door onze groeiende behoefte aan beleving. De creatieve industrie is als geen ander in staat die beleving te faciliteren....

Lees meer
Trends 2009: nieuwe sterren schitteren

Trends 2009: nieuwe sterren schitteren

Zoals die van Hans de Boer: of het wel verstandig is om op kosten van de gemeenschap zoveel mensen toe te laten tot onderwijs voor creatieve beroepen. Terwijl de industrie zit te springen om mensen. Om dat soort discussies van feiten te voorzien maakt Kenniscentrum...

Lees meer
Trends 2008: Groei, verandering en vernieuwing

Trends 2008: Groei, verandering en vernieuwing

Trends in grafimedia is een jaarlijkse uitgave van Kenniscentrum GOC, waarin we een beeld schetsen van de ontwikkelingen die van invloed zijn op het onderwijs en de arbeidsmarkt. Omdat wij vanouds een unieke relatie hebben met de grafimediasector, hanteren we in onze...

Lees meer
Trends 2007: arbeidsmarkt en onderwijs in verandering

Trends 2007: arbeidsmarkt en onderwijs in verandering

Als kenniscentrum doen wij onderzoek naar de veranderingen in de grafimediabranche, vooral waar die gevolgen hebben voor de arbeidsmarkt en het onderwijs. Veel van die informatie ligt vast in onderzoeksrapporten en zit in de hoofden van mensen. Die kun je niet direct...

Lees meer