Algemeen:
De succesvolste campagnes worden in deze tijd niet meer opgezet via paginagrootte advertenties. Ze leunen niet meer op dure tv-reclame. De meest indringende campagnes worden nu gebouwd rond viral movies. Slimme, spotgoedkope en korte video’s, gefilmd met een paar mobieltjes, die via sociale media in korte tijd een enorm publiek bereiken. Ze worden ondersteund door directe en persoonlijke communicatie via Facebook en Twitter. Het publiek reageert er enthousiast op en voegt op internet zelf toe aan de buzz, die rond een merk of evenement ontstaat.
Voor wie is de opleiding innovatief publiceren?
Deze opleiding is bestemd voor managers, zzp’ers, Art Directors, ontwerpers/vormgevers, AE’s, OM, commerciële medewerkers werkzaam in de grafimedia- en creatieve branche
Wat leer je tijdens de opleiding innovatief publiceren?
Maar wat zijn die nieuwe media dan? Hoe zet je die in een creatieve markt in? Wat zijn de voordelen van ‘second screen’, van ‘augmented reality’ en van een eigen zakelijke app voor de smartphone? Hoe zet je ze goedkoop en effectief in? Deskundigen verkenden voor deze training de verste randen van de nieuwe techniek, spraken met ontwikkelaars en uitvinders en verzamelden lowbudget-oplossingen voor grote vraagstukken waarvoor de communicatiesector zich geplaatst ziet.
Wat is het niveau van innovatief publiceren?
Na afloop van deze opleiding krijg je een bewijs van deelname.
Wat is de duur van de opleiding innovatief publiceren?
De opleiding duurt 3 dagen van 6 uur. Na afloop kan je nog een half jaar lang vragen stellen aan je docent.