//

Werk-privébalans


Ook de privé situatie heeft invloed op medewerkers. Zo verlenen steeds meer mensen mantelzorg en neemt het aantal mensen met geldzorgen toe. Dit heeft invloed op de werkprestaties en kan leiden tot verzuim. Een ongezonde werk-privébalans ontstaat vaak door een onbalans in energievreters en –gevers.

WAT BIEDEN WIJ?

Workshop ‘Gezonde werk-privébalans’
In deze workshop gaat de medewerker aan de slag met de persoonlijke energiebalans. Wat zijn de belangrijkste energiegevers en -nemers en hoe bewust ben je hiermee bezig op een dag? Neem je genoeg tijd om jezelf op te laden? Zorg je goed voor jezelf? Je ontdekt waar jouw invloed ligt om hier beter mee om te gaan. Zodat je na je werk nog voldoende energie over hebt en ook genoeg tijd aandacht overhoudt voor je privéleven.

Financieel adviesgesprek
Welke mogelijkheden zijn er om minder te gaan werken of eerder te kunnen stoppen. Wat houden die mogelijkheden precies in? En wat betekent dat voor hun inkomen en pensioen? Dat ontdekken medewerkers in een financieel adviesgesprek dat ze voeren met een deskundig financieel adviseur die de cao-regelingen uit de grafimediabranche goed kent.

Gesprek ‘Financiële fitheid’
Wat als de medewerker zich steeds zorgen maakt of vragen heeft over geld? Dan is het voor hem/haar lastig om zich te richten op het werk en plannen te maken voor de toekomst, laat staan te werken aan zaken als vitaliteit of inzetbaarheid. Financiële vragen of zorgen hebben een grote impact op mensen en kunnen een leven beheersen. Daarom dit vertrouwelijk adviesgesprek met een externe professional om te bespreken wat nodig is om de basis op orde te krijgen en weer verder te kunnen.

Coachingsgesprek ‘werk-privébalans’
Tijdens dit coachingsgesprek ga je aan de slag met jouw energiebalans. Je ontdekt waar je veel energie van krijgt maar ook wat je veel energie kost. Wat zijn je overtuigingen die je soms belemmeren om voor jezelf te kiezen? Aan het eind van het gesprek heb je meer inzicht hoe je jouw werk-privébalans kunt verbeteren en kun je indien nodig aanvullende hulp krijgen. We werken hierbij met diverse gespecialiseerde professionals afhankelijk van de problematiek die speelt bij de medewerker, zoals bijvoorbeeld geldzorgen, verslaving of mantelzorg.

Neem contact met ons op
De activiteiten worden afgestemd op de situatie in jouw bedrijf en ze worden geleid door vitaliteitsdeskundigen die de grafimediabranche kennen. Je kunt tot 35%, en voor KVGO-leden zelfs 75%, van de kosten terugkrijgen via de MDIEU-subsidieregeling.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact op met Astrid de Rover per e-mail of per telefoon: [email protected], 0318-539106. Zij helpt je graag verder.