//

Aanmelden voor eerste Week van Grafimedia nu mogelijk


Hoe wordt een hagelslagpak, magazine of spandoek gemaakt? Dat ontdekt Nederland tijdens de allereerste Week van de Grafimedia, die plaatsvindt van 30 september tot en met 5 oktober 2024. Aanmelden kan vanaf vandaag via www.weekvandegrafimedia.nl.

Tijdens deze week openen drukkerijen, verpakkingsbedrijven, printbedrijven en signbedrijven in heel Nederland hun deuren voor het grote publiek. Samen laten we zien hoe mooi, veelzijdig en uitdagend het werk in de grafimediabranche is. Zo versterken we het imago van de branche en maken we jongeren en zij-instromers enthousiast voor een grafische toekomst.

Beleving maakt het grote verschil
De Week van de Grafimedia is een initiatief van Indruk.nu*, het nieuwe online platform dat zich inzet voor een sterke grafische branche en gezonde grafische arbeidsmarkt. “Maar dat kunnen we niet alleen, we hebben daar grafische bedrijven bij nodig. Alleen jullie kunnen ‘live’ laten zien met hoeveel passie en technisch vakmanschap drukwerk, verpakkingen en signing gemaakt worden. We hopen daarom dat veel grafimediabedrijven zich aansluiten bij de Week van de Grafimedia”, zegt Hans Saedt, Accountmanager bij het GOC.

Deelnemen op een manier die bij je past
Bedrijven bepalen zelf hoe en wanneer ze meedoen aan de Week van de Grafimedia. Een dag, een middag, een avond? Het kan allemaal. Ze bepalen ook zelf het programma. Geef bijvoorbeeld rondleidingen, waarbij medewerkers aan de printer of pers vertellen over hun werk en de machines. Maar het is natuurlijk ook leuk als bezoekers zelf iets kunnen doen of maken. Vergeet ook niet je vacatures in de spotlights te zetten en te vertellen over opleidings- en bijscholingsmogelijkheden.

Toolkit met materialen als ondersteuning
Bedrijven kunnen zich aanmelden via www.weekvandegrafimedia.nl. Bij aanmelding ontvangen bedrijven een gratis beachvlag die ze bij hun entree kunnen plaatsen. Daarnaast komt er een toolkit beschikbaar met promotiematerialen zoals raamposters, blocnotes en t-shirts, die deelnemende bedrijven zelf kunnen (laten) maken.

Landelijke promotiecampagne
Indruk.nu ondersteunt deelnemende bedrijven met landelijke promotie en een online campagne, om zo veel mogelijk mensen bewust te maken van de Week van de Grafimedia. “Dat kun je als bedrijf zelf natuurlijk ook doen. Zoek contact met het ROC bij jou in de buurt, nodig klassen van een middelbare school in de regio uit, stuur een persbericht naar de lokale krant. En natuurlijk is dit ook een perfect moment om omwonenden en familie en vrienden van medewerkers te ontvangen”, aldus Hans.

Win een foodtruck voor jouw bedrijfsborrel
Doe jij mee aan de Week van de Grafimedia? Dan maak je kans op een leuke prijs: een foodtruck bij jouw vrijdagmiddelborrel. Je maakt kans op deze prijs door een filmpje te maken over jullie deelname aan de Week van de Grafimedia en die te posten op social media met de hashtag #WvdG.

* Indruk.nu is een initiatief van A&O Fonds Grafimediabranche, KVGO, GOC, FNV Media & Cultuur, CNV Vakmensen en De Unie.