//

De kracht van ervaringen


Hoe leren medewerkers in jouw bedrijf? Grote kans dat ze veel kennis onderling overdragen. Over hoe je iets aanpakt bijvoorbeeld, of iets sneller of slimmer kunt doen. Het delen van ervaringen is een van de krachtigste leervormen. Ook op organisatieniveau. Want waarom zou je zelf het wiel uitvinden als het gaat om bijvoorbeeld gezond roosteren, leiderschap op de werkvloer of duurzame inzetbaarheid? Daarom delen we bij GOC graag ervaringsverhalen met je en organiseren we binnenkort drie regiobijeenkomsten over duurzame inzetbaarheid. Doe je voordeel met de ervaringen van andere bedrijven, wissel kennis uit en spar met vakgenoten. Welkom!


Opleidingen die binnenkort van start gaan:

Colormanagement: 20 april
Operationeel leidinggeven: 28 april
Machine operator flexo: 11 mei
Machine operator vouwplakken: 17 mei
Basisoperator grafimediatechnieken: 19 mei
WordPress voor vormgevers: 31 mei
Introductie leidinggeven: 2 juni
Media accountmanager: 2 juni
Leerwerktraject zeefdruk & sign: 3 juni
Praktijkopleider: 8 juni

Op onze website vind je ons totale aanbod aan opleidingen. Vragen over onze opleidingen of maatwerk trajecten? We zijn te bereiken via (0318) 53 91 19 of [email protected].


Ervaringen delen tijdens KVGO regiobijeenkomsten

De regiobijeenkomsten op 11, 12 en 17 mei in de regio’s Zwolle, Tilburg en Soest staan in het teken van duurzame inzetbaarheid. Bedrijven delen onder andere hun ervaringen met een duurzaam inzetbaarheidstraject. Zij hebben gebruik gemaakt van de Create your future subsidieregeling van het A&O Fonds Grafimediabranche.

KVGO, Dienstencentrum, A&O Fonds en GOC vullen het programma met onderwerpen die betrekking hebben op duurzame inzetbaarheid.

Wil je je aanmelden of meer informatie ontvangen? Mail naar: [email protected].


‘Medewerkers praten nu met elkaar over vitaliteit’

Veel drukkers en nabewerkers ervaren de ploegendiensten als zwaar. Zeker als je wat ouder wordt, is het soms uitdagend om fit en met plezier je werk te blijven doen. De SMG Groep besloot daarom medewerkers een vitaliteitsprogramma aan te bieden. Gedurende het traject veranderde de scepsis in enthousiasme.

Klik hier >>


Ervaringen na twee jaar Create your future

Eind 2021 is de eerste fase van het duurzame inzetbaarheidsproject Create your future afgerond. Deze projecten werden mede mogelijk gemaakt met ESF subsidie. Totaal hebben 52 bedrijven meegedaan met circa 500 deelnemers. Een mooi resultaat.

Kijkend naar het type projecten ging het in veel gevallen om het onderwerp ‘vitaliteit’. Hieronder valt het meten van de gezondheid via een healthcheck en het uitvoeren van workshops over slapen, voeding, bewegen en stress. Dit vaak vanuit het perspectief van onregelmatig werken. Ook waren er projecten gericht op loopbaanontwikkeling, werkplekanalyse, leiderschap en strategie ontwikkeling.

Krijg via ervaringsverhalen een beeld van de aanpak en resultaten van de uitgevoerde projecten: Klik hier >>


Voordelig aan de slag met duurzame inzetbaarheid

Vanaf 1 januari 2022 is er nieuwe subsidie beschikbaar voor duurzame inzetbaarheidsprojecten op maat. Met de MDIEU subsidieregeling (Maatwerkregeling Duurzame Inzetbaarheid & Eerder Uittreden) wordt het Create your future voortgezet.

Wil je met één van onze adviseurs onderzoeken wat we voor jou kunnen betekenen? Stuur ons je gegevens via dit formulier. Een oriënterend gesprek is gratis.

Klik hier >>


Subsidiemogelijkheden voor grafimediabedrijven

Ook dit jaar kan weer met diverse subsidieregelingen worden geïnvesteerd in instroom van jong talent, kennisoverdracht tussen generaties, nieuwe vakkennis en vaardigheden en medewerkers wendbaar en flexibel inzetbaar houden. Alle subsidies voor de grafimediabranche, inclusief Create your future, worden gepresenteerd in de nieuwe subsidiegids van het A&O Fonds Grafimediabranche.

Klik verder voor de download versie of vraag een gedrukt exemplaar aan. Een afspraak maken me onze accountmanager kan natuurlijk ook. Hij neemt de subsidiegids graag voor je mee.

Klik hier >>


Licht herstel voor grafimediabedrijven in 2021

De gemiddelde omzet van grafimediabedrijven lag in 2021 iedere maand lager dan in dezelfde periode voor de coronapandemie. In november en december behaalden bedrijven dezelfde omzetten als in 2019. Binnen de branche zijn flinke verschillen. Verpakkingsbedrijven deden het goed in 2021 bijvoorbeeld, net als boekdruk en signing.