//

Doelgerichter medewerkers scholen met het GOC opleidingsmodel


Doelgerichter medewerkers scholen met het GOC opleidingsmodel

GOC introduceert een nieuw opleidingsmodel die het voor drukkerijen, verpakkings-, kartonnage- en signbedrijven aantrekkelijk maakt om personeel te scholen. Onze opleidingen zijn voortaan modulair. De workshops en opleidingen sluiten naadloos op elkaar aan, waardoor je steeds een volgende stap kunt zetten of juist je vakkennis, vaardigheden en competenties kunt verbreden.

De trajecten zijn geschikt voor iedereen die binnen de branche werkzaam is. Van productiemedewerker tot productieleider en alles wat daar tussen zit. Ze sluiten goed aan bij de arbeidsmarkt, doordat ze zijn afgestemd op de beroepscompetentieprofielen en de niveaus uit de mbo-opleidingsstructuur. De opleidingen zijn in korte trajecten ingedeeld en flexibel te volgen. Alle opleidingen van het opleidingsmodel zijn erkend door de branche en sluiten af met een certificaat.

Verdiepen of verbreden
Groot voordeel van het nieuwe opleidingsmodel is dat bedrijven en medewerkers zelf meer invloed hebben als het gaat om loopbaanontwikkeling. Zo kunnen jongeren via een introductie- en basismodule kennismaken met druktechnieken zoals flexo-, offset-, diep- en zeefdruk. Voor ervaren drukkers zijn er modules waarin ze zich ontwikkelen tot bijvoorbeeld technisch operator of procesverantwoordelijke. Maar wil je als ervaren drukker wat anders, dan kan je bijvoorbeeld ook een andere druktechniek eigen maken, jezelf ontwikkelen tot leidinggevende of leren hoe vakkennis optimaal over te dragen aan jongeren.

Vernieuwde opleidingen
Ook voor andere functies in de grafimediabranche is de scholing geupdate aan de hand van trends en ontwikkelingen in de branche. Zo zijn er vernieuwde opleidingen voor ordermanagers, die steeds meer adviserend klantcontact krijgen. Voor binnendienstmedewerkers en accountmanagers ligt de focus meer op cross-mediaal en strategisch advies.

De voordelen van het GOC-operatormodel:

  • Gerichter scholen op wat er nodig is in jouw bedrijf
  • Medewerkers niet langer van de werkvloer dan nodig
  • Investeringen in scholing zijn behapbaarder en beter te spreiden
  • Opleidingen sluiten qua structuur en inhoud beter op elkaar aan
  • Betere aansluiting bij functieprofielen en loongebouw in de grafimediabranche