//

‘Ik kom nu sneller tot een beter eindproduct’


Als ordermanager balanceer je altijd tussen het bewaken van kwaliteit, planning en budget. Om daarin te groeien besloot Dennis Uithol van De Nederlandsche Bank (DNB) een cursus bij GOC te volgen.

Dennis werkt op de repro-afdeling van de centrale bank. De afdeling maakt verschillende publicaties voor de bank, zoals jaarverslagen, brochures, fl yers, apps en digitale producties. Als ordermanager is Dennis de schakel tussen interne opdrachtgevers en externe ‘makers’: vormgevers, fotografen en tekstschrijvers.

Op zoek naar tools en strategieën
“Ik ben één van de weinige mensen die binnen de bank werkt en niet direct met geld te maken heeft”, lacht Dennis, die in 2016 aan de slag ging bij DNB. “Ik heb het vak on the job geleerd, maar ik wil mezelf steeds verder ontwikkelen. Mijn kennis vergroten en me verdiepen in tools en strategieën voor ordermanagement”, vertelt Dennis. En zo kwam hij bij GOC uit. Die biedt een 13-daagse cursus ordermanagement. Een brede cursus met aandacht voor techniek, commerciële en communicatieve vaardigheden, planning, projectmanagement en leidinggeven. Van procesanalyse tot slim inkopen en van relatiebeheer tot kwaliteitsbewaking; het komt allemaal voorbij.

Minder inkoop externe uren
De cursus bood kennis en vaardigheden die Dennis meteen kon toepassen in de praktijk. De grootste leerwinst? “Ik kan nu beter afstemmen met opdrachtgevers wat ze precies willen en verwachten. Daardoor ligt er sneller een beter ontwerp en zijn er minder correctierondes nodig om tot een defi nitieve versie te komen. Dat scheelt veel geld omdat we minder externe uren hoeven in te kopen. Ook is het prettig dat we deadlines nu vaak ruim halen.”

Extra werk door verbetervoorstel
Het verbetervoorstel dat hij tijdens de opleiding maakte om de bekendheid van de repro te vergroten, levert bovendien veel extra werk op. Net als cross-selling richting bestaande opdrachtgevers. “Ik breng mijn ideeën nu overtuigender, daardoor worden ze eerder gekozen. Ook durf ik klanten meer te adviseren. Zo sprak ik laatst een klant die een uitgebreide brochure wilde. Ik vertelde hem over interactieve PDF’s. Die hebben we vervolgens ook voor hem gemaakt. Mijn werk heeft dus zeker een boost gekregen door deze opleiding.”

“We kregen les in een kleine groep, waardoor de docent veel aandacht voor je had. De lesdagen waren heel afwisselend en we hebben veel gespard over situaties waar je in je werk als ordermanager tegenaan loopt.”

Klik hier voor meer informatie over de opleiding Ordermanager. Of neem contact met ons op via 0318 – 53 91 29 of via [email protected].