Social selling


Social selling

Algemeen:

Wil je betere marketing- en salesresultaten behalen? Dan begint dat bij inzicht. In wie jouw (potentiële) klanten zijn, hoe je ze kunt bereiken en wat ze belangrijk vinden bijvoorbeeld. Maar ook in hoe jij het verhaal van jouw bedrijf op een overtuigende manier kunt overbrengen via verschillende marketingkanalen. In de opleiding social selling leer je daar alles over. Na afloop weet je hoe je in elke fase van de customer journey inspeelt op de behoeften van jouw klanten en welke handige tools je daarbij kunt gebruiken!

Voor wie is de opleiding social selling bedoeld?

Als je een beginnend marketing- of communicatieprofessional bent is dit een echte aanrader. Ook accountmanagers, salesmanagers, verkoopadviseurs, ondernemers en directeuren hebben veel aan de inzichten uit de opleiding social selling.

Wat leer je tijdens de opleiding social selling?
  • Hoe je op zoek gaat naar het verhaal (WHY) van jouw bedrijf
  • Hoe je onderzoekt welke klantendoelgroepen voor jouw bedrijf interessant zijn
  • Hoe je buyer persona’s maakt voor potentiële groepen klanten
  • Hoe je een customer journey opstelt en op basis daarvan content genereert
  • Hoe je werkt met een content kalender en een social media dashboard
  • Welke prestatie-indicatoren je kunt gebruiken voor marketing en sales
Wat is het niveau van de opleiding social selling?

Voor deze opleiding heb je mbo werk- en denkniveau nodig. De opleiding zelf is lekker interactief en praktijkgericht. Je onderzoekt bijvoorbeeld wat de ‘WHY’ is van jouw bedrijf. Ook maak je een customer journey die je direct de volgende dag kunt gebruiken. Je spart veel met de docent en de andere deelnemers. Zo blijft goed hangen wat je leert. En als je klaar bent, kun je nog tot een half jaar vragen stellen aan de docent.

Wat is de duur van deze opleiding?

Deze opleiding duurt 3 dagen.

Tijdens de opleiding staat 1 onderwerp centraal. Binnen dit onderwerp onderscheiden we een aantal fasen:

  • Fase 1: onderzoek
  • Fase 2: doelstelling
  • Fase 3: toepassing
  • Fase 4: engagement
  • Fase 5: integratie

€ 990,- (excl. btw)

Bestaat uit:

  • leskosten
  • literatuur & materiaal
  • online leeromgeving
  • catering

Subsidie mogelijkheden

Nog geen ervaringsverhalen beschikbaar

Aanpak:

Deze opleiding is bijzonder interactief. Zelfanalyse, opdrachten, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tussentijds en tot een half jaar na afloop van de opleiding contact onderhouden met de docent en andere cursisten.

Groepsgrootte:

maximaal 10 personen

Duur en studiebelasting:

3 dagen

Toetsing en afsluiting:

Na afloop van de opleiding ontvang je een bewijs van deelname.

Plaats en data

16 oktober 2020, Veenendaal

Bel voor vrijblijvend advies van onze adviseurs:

0318 – 53 91 29

of stel je vraag per e-mail

Gerelateerde opleidingen