Algemeen:
Wil jij klanten en nieuwe opdrachtgevers aan je binden op basis van partnerschap in plaats van prijs? Dan is de opleiding tot strategisch accountmanager echt iets voor jou. Je ontdekt hoe je jouw sales strategie afstemt op verschillende klanttypen. En op basis van klantbehoeften en marktveranderingen strategisch meedenkt met klanten, waardoor je klantrelatie sterker wordt en je verkoopresultaten verbeteren!
Voor wie is de opleiding strategisch accountmanager bedoeld?
Voor accountmanagers, salesmanagers en verkoopadviseurs die al enkele jaren ervaring hebben en nu een volgende stap in hun ontwikkeling willen zetten.
Wat leer ik in de opleiding strategisch accountmanagement?
- Hoe je uit complexe gesprekken duidelijke klantbehoeftes destilleert;
- Hoe je klantgedrag en koopprocessen analyseert en effectief beinvloedt;
- Hoe je accountmanagement en key-accountmanagement slim inricht;
- Hoe je succesvol verkoopgesprekken voert en onderhandelt over prijzen;
- Hoe je commitment creëert voor een wederzijdse, winstgevende relatie;
- Hoe je een sales strategie ontwikkelt op basis van een bedrijfs- en marktanalyse’;
- Hoe je een sales strategie vertaalt in een operationeel verkoopplan;
- Hoe je succesvol je netwerk uitbouwt en relaties onderhoudt, onder meer met behulp van nieuwe online mogelijkheden.
Wat is het niveau van de opleiding strategisch accountmanager?
Denk en werk jij op hbo-niveau? Dan kan je deze opleiding goed aan. Om alles uit de opleiding te halen, is het wel belangrijk dat je al sales-ervaring hebt. De opleiding biedt een goede mix van theorie en praktijk. Er is ook veel ruimte om met andere accountmanagers te sparren en eigen praktijkcases in te brengen.
Wat is de duur van deze opleiding?
De opleiding duurt 8 dagen. Als je klaar bent kun je nog tot een half jaar vragen stellen aan de docent.