Media accountmanager


Media accountmanager

Algemeen:

Wil jij meer omzet binnenhalen en het rendement van jouw bedrijf verhogen? Stop dan met drukwerk verkopen. Klinkt misschien gek, maar je kunt veel meer waarde toevoegen door klanten te ontzorgen met complete, creatieve concepten. Want waarom zou jij niet ook een website of een mediacampagne (inclusief drukwerk natuurlijk) voor ze kunnen ontwikkelen? In de opleiding media accountmanager duik je in deze nieuwe manier van denken én verkopen.

Voor wie is de opleiding media accountmanager bedoeld?

Voor iedereen die drukwerk en andere communicatieproducten verkoopt. Van accountmanagers en buitendienst verkopers tot ondernemers en directeuren van grafische bedrijven.

Wat leer ik in de opleiding media accountmanager?
  • Welke nieuwe media en innovatieve publicatiemogelijkheden er zijn;
  • Hoe je behoeften van jouw klanten in kaart brengt;
  • Hoe je met klanten meedenkt over marketing, marktsegmentatie en doelgroepbepaling;
  • Hoe je een creatief concept ontwikkelt en overtuigend presenteert, zodat klanten bereid zijn te betalen voor de toegevoegde waarde;
  • Hoe je projectmatig een creatief concept realiseert in jouw bedrijf;
  • Hoe je medewerkers in jouw bedrijf meeneemt in een nieuwe, crossmediale manier van denken.
Wat is het niveau van de opleiding media accountmanager?

Als je denkt en werkt op minimaal mbo-niveau, kan je deze opleiding goed aan. Je gaat steeds praktisch aan de slag met nieuwe kennis die je opdoet. Zo ontwikkel je een creatief concept voor één van jouw klanten en pitch je dat aan de andere accountmanagers in de groep.

Wat is de duur van deze opleiding?

Deze opleiding duurt 8 dagen. Na afronding van de opleiding kan je nog een half jaar lang vragen stellen aan je docent.

Tijdens de opleiding staan 2 onderwerpen centraal:

  • Creatief proces met de klant vormgeven
  • Creatief proces in het bedrijf doorvoeren

€ 2.800,- (excl. btw)

Bestaat uit:

  • leskosten
  • literatuur & materiaal
  • online leeromgeving
  • catering

Subsidie mogelijkheden

“Natuurlijk hoor je regelmatig over trends en ontwikkelingen op mediagebied waar je als drukkerij iets mee kan, maar dat zijn flarden. In deze opleiding komt dat allemaal bij elkaar en leer je hoe je kansen benut.”
Lees hier het hele ervaringsverhaal.

Marco Velseboer, Koopmans’ Drukkerij

Aanpak:

Deze opleiding is bijzonder interactief. Zelfanalyse, opdrachten, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Er is volop ruimte voor het inbrengen van eigen praktijkvoorbeelden. Om nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tussentijds en tot een half jaar na afloop van de opleiding contact onderhouden met de docent en andere cursisten.

Groepsgrootte:

maximaal 10 personen

Duur en studiebelasting:

8 dagen
Het examen bestaat uit portfolio opdrachten een eindcase en een presentatie.

Toetsing en afsluiting:

Na afloop van de opleiding ontvang je na succesvolle afsluiting het branche-erkend GOC certificaat Media Accountmanager.

Plaats en data

22 oktober 2020, Veenendaal

Bel voor vrijblijvend advies van onze adviseurs:

0318 – 53 91 29

of stel je vraag per e-mail

Gerelateerde opleidingen