Algemeen:
Digitalisering en automatisering van orderprocessen. Nieuwe mediamogelijkheden voor klanten. Ze hebben impact op jouw werk als ordermanager. In de opleiding ordermanager leer je hoe je de kansen van deze veranderingen optimaal benut. Na afloop kun je het interne orderproces slimmer en effectiever managen. En ben je in staat om klanten beter en pro-actiever te adviseren, waardoor hun tevredenheid en jouw omzet toeneemt!
Voor wie is de opleiding ordermanager bedoeld?
De opleiding is op het lijf geschreven van ordermanagers, trafficmanagers of projectmanagers die werken bij een drukkerij, verpakkings- of kartonnagebedrijf. Ook als je in de binnendienst of sales & customer service zit, steek je veel op van deze opleiding.
Wat leer ik in de opleiding ordermanager?
- Hoe je inspeelt op behoeften van verschillende type klanten in verschillende fases van de customer journey
- Hoe je commerciële gesprekken voert en strategisch onderhandelt over prijzen
- Welke nieuwe mediaontwikkelingen interessant zijn voor jouw klanten
- Hoe je een grotere omzet kunt realiseren door slim, pro-actief en crossmediaal te adviseren
- Hoe je zorgt voor een goede afstemming tussen sales en productie
- Hoe je kosten en foutkansen terugdringt door de workflow en processen in jouw organisatie te verbeteren
- Hoe je efficiënter en effectiever jouw werk als ordermanager kunt doen
- Hoe je op een goede manier projecten managet: van plannen tot begroten en van samenwerken tot beheersing van kwaliteit en risico’s
Wat is het niveau van de opleiding ordermanager?
Deze opleiding wordt gegeven op mbo werk- en denkniveau. De opleiding is praktisch en persoonlijk. Je maakt zelfanalyses, voert opdrachten uit en leert van discussies met andere ordermanagers. Zo blijft goed hangen wat je leert.
Wat is de duur van deze opleiding?
Deze opleiding duurt 10 dagen. Als je klaar bent, kun je nog tot een half jaar vragen stellen aan de docent.