//

Zet grafimediabranche op de kaart bij jongeren


Jongerenfolder GOC

Help je mee? Een van de manieren is het verspreiden van de nieuwe wervingsfolder met een uitstraling en tekst gericht op de doelgroep. We roepen ze op een ‘stempel te drukken op Nederland’. Daarmee doelen we op het kiezen voor een printmedia opleiding en toekomst in de grafimediabranche.

De concurrentie om jongeren die met hun handen willen werken is enorm en neemt alleen maar toe. Willen we blijven beschikken over vakmensen, dan moeten we gezamenlijk de branche promoten en investeren in het opleiden van drukkers en nabewerkers.

Met die wetenschap zijn het A&O Fonds Grafimediabranche, Grafisch Lyceum Utrecht, Grafisch Lyceum Rotterdam en GOC samen aan de slag gegaan met een nieuwe ‘jongerenfolder’. De grafische lycea zorgen voor verspreiding bij de komende onderwijsbeurzen. GOC benut de social media campagne voor het werven van BBL-leerlingen hiervoor. Bedrijven roepen we op breder te werven dan het eigen bedrijfsbelang.

Tip bijvoorbeeld via kinderen klasgenoten die liever met hun handen werken. Informeer bij middelbare scholen wanneer ze een banenmarkt organiseren om je daar als bedrijf en als branche te profileren. Benader scholen voor een rondleiding of organiseer een open dag.

Vraag de folders bij ons aan en help zo mee de grafimediabranche op de kaart te zetten: [email protected]. De uitgave is hier te downloaden en is ook digitaal beschikbaar via de websites van het A&O Fonds Grafimediabranche en GOC.

En, beschik je over een film uit de productieomgeving of tijdens een instructiemoment aan een nieuwe medewerker. Laat het ons weten. We plaatsen die graag op de BBL-pagina op onze website. Zo maken we inzichtelijk hoe mooi het is om in een grafimediabedrijf te werken.